Hospital food

Pina acum, n-am mai stat in spital (internata). Am avut de-a face rar cu lumea lor – si ma bucur pentru asta. Dar ieri m-am externat (da, fericitul eveniment s-a produs, habemus filii) de la Maternitate si, dupa o seara de reflectie, mi-am dat seama ca experienta culinara din spital e ceva necesar.

De ce? Pai pentru ca e un amestec de bine si rau. Bine e cind ti-e foame si nu esti atit de bolnav incit sa nu poti minca. Rau, pentru ca mincarea pe care o primesti este, din start, contraindicata cam la orice boala digestiva sau metabolica. Evident, motivul pentru care iti este servita este comoditatea si costul redus la care trebuie sa se ajunga. Sau poate economia de timp. Sau poate un cocktail din cele de mai sus.

Asa incit ceaiul, mierea si untul au fost singurele pe care le-am putut integra in categoria: necesare, utile si binevenite. Restul au variat intre: „as incerca dar mi-e teama”, „din asta sigur nu gust, chiar daca mor de foame”, „hmmm… interesanta forma, oare din ce e mincarea asta?” si „sper sa semene cu ideea mea de cartofi cu carne”. Cartofii, fireste, erau fierti fara sare (deci n-aveau gust). Carnea era atoasa si tare, ca o friptura – desi se chema rasol [probabil de la „a da rasol”]. Unele mincaruri semanau cu niste experimente culinare (esuate). Dar, per total, am mincat aproape din toate. Nu tot, pentru ca in unele momente faceam doar degustare din bunatatile locale si preferam sa sting foamea cu bucate alese de acasa.

Concluzia mea de mofturoasa e ca exista momente in viata cind ai minca si un cal mort – si post-partumul cred ca face parte din aceste momente. Altfel, nu-mi imaginez cum as fi mincat, in deplinatatea facultatilor mele gastronomice, cabanos, cremvursti, cartofi cu carne si sos de ceapa, cartofi cu brinza (ceva cartofi fierti, apoi re-prajiti in ulei si amestecati cu o brinza incerta). E drept, gemul „arovit” de caise a ramas pe noptiera.

Lasă un răspuns

