Culorile şi mâncarea

Săptămîna trecută am făcut rafturi – adică, ajutată de prieteni, am asamblat bucăţile de pal cumpărate şi cantuite anterior pe potriva spaţiilor libere din casă. Aşa am intrat în perioada verde-roşu a existenţei mele. Gastronomic vorbind, fireşte.

S-a întîmplat pe la prînz, cînd ne-a chemat mama la masă. Mama, la fel ca şi prietenii mei, ţinea post, aşa încît gătise legume şi vegetale. Adică o salată şi un pilaf cu legume. Acum, nu ştiu dacă a fost foamea, după ore de găurit şi înşurubat, faptul că era soare afară şi se reflecta frumos pe faţa de masă, pe farfuriile albe şi pe bucatele colorate, sau pur şi simplu gustul mîncării. Dar tind să cred că de vină pentru starea de bine şi fericire care m-a izbit cînd ne-am aşezat, cu toţii, la masă, au fost lumina şi culorile, pentru că mai mîncasem şi pilaf şi salată din aceea (de fapt, eu o inventasem). Doar că pilaful era aşezat artistic, cu legumele coroană deasupra – doar morcovi, ardei verde intens şi ceapă. Iar gestul ritualic de servire a celor prezenţi nu a stricat nicidecum armonia culorilor, pentru că ne-am străduit să „atacăm” orezul ca nişte artişti ce sîntem, simetric şi fără să spargem echilibrul imensului bol. Orezul, compact şi gustos – nu asepticul şi globalizatul orez de fiţe, cu boabele zburate prin farfurie şi gust de carton – se potrivea de minune cu salata. Care era în aceleaşi tonuri, roşu şi verde: salată verde, sfecla roşie, ţelină albă (rădăcina), morcov ras, nuci tăiate mărunt. Bineinţeles, lămîie, ulei de măsline şi ceva sare.

Am mîncat culorile şi ne-am întors la rafturi.

Lasă un răspuns

