Vin sarbatorile!

05.12.07 02:32:22

Si, in functie de care-cum stam, ele inseamna zile libere sau corvezi suplimentare, covoare de batut, mai mult timp cu familia, liniste, zile de bucatariseala, goana dupa mincare si cadouri prin super-hyper-cali-fragi-magazine. Sau marketuri, dupa caz, zona geografica si obisnuinte lingvistice.

Am facut efortul mental de a compune o masa de sarbatori ideala. Sa zicem, de Revelion. Am sa iau cazul fericit, revelion in doi, acasa (nu ma intrebati unde e fericirea, va povestesc dupa. Si daca nu apuc, orice ambalaj de prezervative are niste diagrame explicative).

O sa alerg, deci, cel putin doua zile, pentru urmatoarele: pulpa de porc fara os, brandul „Ferma zootehnica” (nu rideti, e un brand). Muschiulet porc. Oua de casa – in fericitul caz ca n-or sa coste 1 ron bucata, ca la Craciunu’ trecut, cind am refuzat din principiu sa cad prada acestui santaj ordinar numit „vine sarbatorile scumpim oole ca oamenii tot cumpara” si bine am facut, mi-am pus imaginatia la contributie si am gasit niste chestii super – fara oo. Cascaval oaie. Brinza feta. Brinza burduf. Telemea oaie (hmmm, a ajuns ceva mai scumpa ca brinzeturile fine, s-ar putea sa renunt). Iaurt, iaurt cu fructe, sana, chefir. Am uitat sa spun ca o sa fac cumparaturi pentru o saptamina, nu doar pentru o masa. Piine graham Baia Sprie. Asa e brandu’, domne. Susan. La punga. Champignoni. Portocale. Ghimbir. Rosii. Dovlecei. Salata verde. Castraveti. Ridichi de la Real (2 lei grei legatura, jur ca am vazut ieri). Ceva cu os. Pentru o potentiala ciorba de perisoare. Masline. Bors. Mere din piata. Marar verde. Telina. Pere din Real. Morcovi. Mango. Camembert si Brie (inca nu mi s-au depus de tot pe stomac, mai am pina o sa simt nevoia de o cura de dezintoxicare). Avocado. Conserva ton. Ciocolata. Peste – ceva file. Bauturi.

Restul sint plante perene, cresc in bucatarie la noi, asa incit nu trebuie cumparate special. Era sa zic, culese: uleiu’ de masline, ceapa, usturoiu’, condimentele (celelalte), fasolea uscata, lintea, hehehe, si inca altele, citeva.

Asa. Acum v-am ametit de tot. Asta era si rostul, de altfel. Ca la sfirsit sa nu puteti sa va intrebati singuri, cum, si nici un mezel – si sa trebuiasca sa spun eu: NICI un mezel.  Mi-au ajuns nitratii si nitritii din primii ani de democratie, cind mezelurile, cu cit erau mai prelucrate, cu atit erau mai tentante. Acum am trecut la fosfati. Cum care fosfati? Aia din solul in care cresc rosiile alea cu miini si picioare.

Lasă un răspuns

