Focul din Olimp

01.04.08 02:14:55

Focul a fost furat din Olimp, probabil din vatra lui Hefaistos, si adus oamenilor de catre Prometeu. Care, dupa aia, a platit mai multe vieti de chin. Pentru indrazneala, insa, probabil, si pentru ca Zeus o fi considerat ca muritorii nu ar merita focul lor.

Azi, insa, s-au intimplat doua lucruri. In timp ce torta olimpica era data jos din avionul tortei olimpice, eu vorbeam cu Camil, la o pizza delicioasa, pe vatra (courtesy Millenium), despre focul ca ingredient esential in gastronomie.

Nu de putine ori calitatea mincarii are de-a face si cu focul pe care a fost gatita. Una e, deci, un foc de lemne, fie in natura, fie in vatra, pentru o mincare – si nu vorbim neaparat de carnea fripta, ci si de o mincarica de cartofi sau un gulas [trebuia sa zic, sau mai ales un gulas] – si alta e focul de la aragaz, microundele… Sau, si mai rau, doamne fereste, noile inventii*.

Camil sustine ca focul e un ingredient, mai mult decit o conditie sau un instrument. Unii ar plasa focul in categoria oale, cratiti si alte vase de gatit. Altii ar spune ca focul si apa sint fundamentale. Eu tind sa ii dau dreptate lui Camil.

*Caserolele si cutiile si recipientele americanilor, care se incalzesc dupa ce sint scuturate bine si dupa ce apesi cu degetul intr-un anume punct al ambalajului. Cine intelege mecanismul, poate mi-l explica si mie.

One response to “Focul din Olimp

  1. • 01.04.08 12:26:04, hadean
    camil are dreptate.si tu:-)
    • 02.04.08 20:32:40, greenfield
    Imi place ca gastromania continua sa emita, pe frecventa DreamTeam, ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat. Chiar imi place atitudinea asta.
    • 02.04.08 20:38:46, gajadilla
    vorbeam, pe un alt blog al meu, despre sobolanii care parasesc corabia cind simt ceva semnale ca s-ar putea scufunda. Mi-e sila de sobolanii umani si, desi m-am apucat sa imi trec textele mai noi de aici pe vechiul gastromania, cel de la wordpress, a fost numai pentru ca si acolo am cititori, oameni care vin pe calea cautarilor in google si care nu stiu de blogul asta.
    Am sa ramin, pina se va scufunda corabia… E drept, nu prea mai am inspiratie, sint mereu intre doua impulsuri, cel de a ma gindi la mincare, a minca, a cumpara mincare, a scrie despre mincare etc, si cel de a nu mai face asta. Prietenii stiu de ce:)
    • 05.04.08 10:41:34, greenfield
    Acum am vazut comentariul acesta, din pacate nu reusesc sa ma intorc mereu pe unde comentez. Nu stiu ce sa zic, parerile sunt impartite, eu sunt judecata de unii ca am ramas aici. Pe WordPress mai reusesc sa comunic, dar pe blogspot, parca nici nu exist. Aici imi place atmosfera, atunci cand e frumoasa.

Lasă un răspuns

