Ciorba de peste

05.01.08 18:35:31

Tot din categoria „azi cu ce ne dregem”, ieri am facut ciorba de peste. Fusesem in real-,  fara egal sau cum imi cinta mie prin cap un slogan, unde dl. Bozai a avut ceva treaba la raionul peste. M-am apropiat si eu. Un crap de vreo 5 kile a poposit, viu, intr-o punga. Ce barbar… Am privit spre masa cu gheata. Citiva pastravi, fileuri de somon si niste frumoase capete de crap, alaturi de bucati de carne din zona burtii, de la niste crapi, banuiesc, la fel de mari precum cel care se chinuia sa respire in punga. Capetele stateau frumos aliniate, infipte in gheata. Mi-au amintit de Capul Sfintului Ioan Botezatorul – Salomee este una din operele mele preferata. Si mi s-a facut pofta de bors de peste.

Am ajuns acasa cu aproape doua kilograme de „tacimuri” de peste. Un cap mare si sase bucati zdravene de carne – cu oase, fireste. Pentru conformitate cu zecile de retete care mi-au trecut pe linga urechi si prin fata ochilor cit m-am tot uitat eu la reportaje si documentare despre Delta, am deschis si Biblia (S. Jurcovan, Carte de bucate pentru tinerele gospodine, dar despre ea, altadata). Acolo zicea ca zarzavaturile si legumele se fierb primele, apoi se adauga pestele. Zis si facut. Va place cum suna? So not-like-me:)

Am facut si eu asa… o bucata de vreme. Apoi mi-am dat seama ca ditamai capul ala nu poate fierbe in citeva minute. Asa ca am bagat si capul de peste, carnos si proaspat. Din fericire stiu sa verific: ochii sa nu fie infundati in orbite, carnea sa fie elastica, unde apesi sa nu ramina in jos, pielea sa nu se cojeasca, sa adere firesc la carne.

Spre final, am condimentat (sare, piper, dafin), am turnat bors, am presarat patrunjel (uscat, numai de-asta aveam) si marar proaspat si am scos la racit – carnea de peste separat, zeama separat. In zeama am pus si ceva smintina, sa mai indulceasca putin borsul.

Si ne-am dres:)

Lasă un răspuns

