Cedra si tzatziki

06.12.07 12:26:01

Buna dimineata, draga jurnalule (alimentar).

Azi o sa iti spun ce am mincat in ultimele 24 de ore. Asa, de kiki (nu vasilescu).

Ieri: iesit brusc din casa dupa ce trezit de catre oamenii de la tara care nu cunosc dormitul pina mai tirziu. Alergat intens prin oras, cumparat bilet tren, alergat dupa aroma de placinta. Stop.

Aici trebuie sa ne oprim si sa va spun ce e aia placinta. Ei, cum nu stiti?! In Maramures, placinta se face in… tigaie, pe foc. Cu ulei. Stiu, in restul tarii, placinta se numeste chestia aia impachetata intr-un fel sau altul in coca si bagata la cuptor. Nu si aici. Aici exista „placinte” de forma unui langos si „placinta codreneasca” – sau „creata”. Ele cuprind in interior cantitati variabile de brinza cu marar, cartof, varza si altele. Se cumpara de la chiosc, ti se intind fierbinti, proaspat scoase din tigaie, de obicei, daca ti-e foame, nu apuci sa simti decit ca ti-ai ars limba, dupa care… nimic. Citeodata iti poti arde si stomacul si esofagul.

O luam de la capat. Am ajuns in locul cu placinte unde mi-am ars buza de sus data trecuta. Am trisat. Am cerut o placinta, femeia a aruncat-o in tigaie, iar eu i-am spus ca ma duc putin pina la chioscul de ziare si ma intorc. Asa incit nu mi-am mai ars buza, cind m-am intors era numai buna de mincat.

Apoi a fost o pauza mare de mincare, timp in care am facut tot contra-cronometru cumparaturi prin Kaufland.

Troleu. Ajuns acasa. Desfacut bagaje. Desfacut caserola masline. Aruncat un pumn de masline intr-o farfurie. Cautat cu disperare ceva cu care sa le combin. Gasit: hering marinat. Plus a sprinkle of olive oil. Asa zic astia pe la teve cind gatesc in limbi straine. Am rupt o crenguta proaspata de marar in bucatele mici-mici. Mmmm….

Apoi a urmat masa de seara. Friptura de porc si piept pui prajit in ulei. Salata: rosii, castraveti, masline, ulei masline.

Noaptea: ananasul ala mare taiat felii. La a treia, a inceput sa ma usture ceva prin gura. Semn ca trebuia sa ma opresc.

Iar dimineata asta, am re-inventat tzatziki-ul. Stiti deja ca Napolact a scos un produs, Iaurt din lapte de oaie si bivolita, 850 de grame galetusa patrata, 7% grasimi. Mai aveam asa, ca de 3 degete in galetusa, asa ca am taiat repede un sfert de castravete, am rupt iar marar, am presarat putintica sare si am turnat ceva ulei de masline.

Aceasta a fost tot, draga jurnalule. Promit ca iti mai scriu duminica – pina atunci, no net, no nothing.

One response to “Cedra si tzatziki

  1. • 06.12.07 13:03:57, Gr-weblog.ro
    Nu ma pot abtine, da pare bun ce zici tu aici🙂
    Pacat ca nu incerci, asa mai interactiv…si sa inviti useri la masa😀
    Mai ales ca sunt sarbatori si e si un ges umanitar, plus ca te’ndemni si tu mai bine🙂
    imi place cum gatesti, nu pare complicat…
    azi, sigur incerc masline cu herigu’ marinat si tzatziki’ul dupa metoda ta.
    • 06.12.07 15:24:16, gajadilla
    chez moi… e foarte departe. Adica in Maramures. Si cind vin eu chez vous, care sinteti, probabil, in Bucuresti, sint nomada. Fara caserole, boluri si alte… instrumente:)
    Asa incit, pe moment, nu pot invita useri decit sa se aboneze la blog:).
    Oricum, ideea incepe sa sape si, cine stie, in curind o sa ma gindesc serios sa fac (ceva) partasi la experientele mele culinare. Si pentru ca ai fost primul, vei fi primul:P

Lasă un răspuns

