caruciorul de cumparaturi

16.03.08 16:39:37

Tocmai s-a terminat un nou episod din Married with Children (aka Familia Bundy). A fost o serie de episoade (2) despre shopping. Aparte de zona de parodie pe care o presupune fiecare episod, realitatea din spatele comediei e comuna. Magazinul de tip supermarket, cu abundenta sa implicita, poate reprezenta o metafora a societatii: la vedere, produsele, implicite, costurile, sacrificiile, ideologiile.

Iar din toate acestea, se detaseaza citeva concepte: caruciorul de cumparaturi, raftul (stapinul absolut, si nu clientul, cum sintem invatati; in realitate, majoritatea strategiilor se fac pentru „la raft”. Pretul la raft, comportamentul la raft – samd), casa de marcat. Se mai detaseaza si dansul prin magazin, in cautarea produselor dorite (stiati ca barbatii prefera sa cumpere fara sa trebuiasca sa aleaga la raft? ca ei vor apuca in 8 cazuri din 10 primul produs care le cade in mina?) dar si buna aranjare a departamentelor, astfel incit atunci cind iesi, sa fi cumparat tot ce ai fi vrut, dar si ce nu ai fi vrut neaparat, dar ti-a iesit in cale si nu ti s-a parut o idee prea rea.

Dar sa revenim la carucior. Prima mea observatie este: caruciorul trebuie sa fie intr-atit de incapator, incit sa simti ca poti cumpara orice.

Permisivitatea pe care o capeti cind te apuci sa conduci caruciorul pe culoare este de natura cvasi-divina (nu e de mirare ca advocatii cumpatarii sint, de cele mai multe ori, oripilati de felul in care a face cumparaturi poate inlocui sentimentele religioase – si aici o sa ne aducem aminte de faptul ca nemtii au avut anul trecut o initiativa de reducere a orarului supermarketurilor duminica, pentru a-i determina pe oameni sa nu mai mearga la cumparaturi in loc sa mearga la biserica). Sentimentul de atotputernicie este grozav: am un carucior imens, ia sa vad ce pot face cu el. Sa vad, cit de mult il pot incarca?

Apoi, caruciorul trebuie sa fie comod de condus. In Bucuresti, dintre cele doua mari hypermarketuri, unul are un handicap la acest nivel. La Carrefour, carucioarele sint aproape imposibil de condus. Carucioarele cirmesc inevitabil, din cauza rotilor de proasta calitate, intr-o parte, facind din manevrarea lor o sarcina imposibila. La Cora, nici gind de astfel de probleme (desi acolo impartirea/compartimentarea este oarecum diferita si peste mina, sa intri direct la cosmetice nu e neaparat cea mai buna strategie, din perspectiva cumparatorului – desi supermarketul poate sa profite, in general cosmeticele sint cele pe care le iei mai mult de placere si oricum in exces fata de necesitati).

Nu in cele din urma, caruciorul trebuie sa fie curat. Aici, cam toate hypermarketurile au probleme… dar despre asta, altcindva…

One response to “caruciorul de cumparaturi

  1. • 16.03.08 19:59:15, hadean
    Eu ma simt puternic de fiecare data cand trec pe langa standul cu carucioare si…trec, si nu ma opresc.Ma simt puternic de fiecare data cand merg la hypermarket si iau un cos, simplu, mic si de plastic.Adica ma simt puternic de fiecare data. Am invatat inca de la deschidere ca hypermarketul a fost construit ca sa fie acolo si maine, si saptamana viitoare.In plus, cat intra intr-un cos simplu, mic si de plastic…e mai mult decat am nevoie.Inca nu m-au invins…
    • 16.03.08 20:14:26, gajadilla
    eu nu am masina, deci fac cumparaturile rar (o data pe saptamina), cu un nene cu masina. Deci, mult.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s