Cartofi in bloadar

03.04.08 00:03:34

Va spuneam, merg des in sat. Merg si, cum e cind esti in musafirie, trebuie sa si maninc. Ieri meniul a fost: picioci in bloadar, cu oloi. Traducerea ar suna cam asa: cartofi copti la cuptor (desi ei sint fierti, dar, ma rog, numele felului este asta)  cu ulei. Facultativ, cu varza murata si taiata fideluta, cu ulei si ea. N-am mincat, fireste; s-au obisnuit cu ciudateniile mele culinare. Una din ele e ca eu maninc conopida cruda, nu facuta pane, cum o maninca ei [trebuie sa mentionez, in gospodaria unde ma duc cel mai des, nu se mincase conopida, nu se pusese bors in mincare si nici nu se mincase vreodata piine neagra pina nu m-am dus eu acolo prima oara. Eu am venit cu inovatiile.]

In afara de asta, pentru ca ieri am fost prin mai multe case, am mai mincat: ciorba cu urzici (avea si ea un nume, dar l-am uitat…), ciorba de pastai uscate. Astea sint periculoase din cauza cantitatii mari de smintina nu tocmai proaspata cu care se gateste in zona. Apoi, o felie de tort cu fructe si frisca, pentru a sarbatori intoarcerea acasa a unor fii risipitori ai unei familii prietene. Floricele de porumb, recolta magyia (din real, se cumpara la pungute si se baga la microunde), sana mea de la tnuva, niste patratele de ciocolata si cam atit.

Iar azi, curechi cu oloi (varza murata cu ulei), piine unsa cu pateu vegetal si multe, multe floricele. Asta, bineinteles, pina am ajuns la Plus, un fel de supermarket din Baia Sprie, de unde mi-am luat bomboanele mele preferate de ciocolata, Praline Irish Cream, produse special pentru Plus undeva in Germania. Te imbeti garantat daca te tine sa maninci o cutie.

Cam atit despre cura mea de slabire, va astept cu sugestii de imbunatatire.

3 responses to “Cartofi in bloadar

  1. • 03.04.08 10:28:17, hadean
    Picioicile în bloadăr sunt o parte din copilăria mea. Uneori mai fac şi eu (obişnuiesc să fac o variaţiune, fierb cartofii, îi curăţ, îi condimentez cu sare, piper, boia, îi ung cu ulei de măsline şi-i arunc pe jar sub grătare, după ce i-am învelit în staniol). Combinaţia cu varză însă (întâlnită şi la neamurile celtice) mi se pare un pic prea mult. De fapt, mult prea mult:-)
    • 05.04.08 09:57:59, gajadilla
    de ce prea mult? mie mi se pare buna. e vorba de varza murata, pusa pe o alta farfurie. rolul de curatire e evident: am fost in stare, cu toata starea deplorabila a bilei mele, sa maninc tot felul de nebunii zilele alea, totul datorita verzei murate.
    Aoleo, am una in frigider. Primita cadou. Uitasem.

  2. Foarte tare! Mie imi place sa ingurgitez ceva mai simplu, asa cum sint cartofii prelucrati conform metodei stiintifice de mai sus😉, dupa vreo perioada de mincaruri prea complicate. E ca o cura de dezintoxicare pentru papilele mele gustative, atit de high saracele de la tot felul de experimente culinare.

  3. mie nu prea… mai ales cind sint constienta de faptul ca amidon bad bad thing for my bloodsugar.
    adica imi plac lucrurile simple, dar nu cartofi, orez sau fasole. astea inseamna saracie pentru mine
    PS: ti-am citit o parte din blog; am sa revin miine. Foarte interesant. Eu n-am rabdare sa fac asa de detaliat. poate ma ocup prea mult de celalalt (care n-are de-a face cu mincarea).

Lasă un răspuns

