Tara brinzei

Eram tinara, cindva. Cind am cunoscut-o despre Felicia Mihali. La festivalul de film de la Costinesti. Era, cumva, misterioasa si in acelasi timp foarte paminteana, casatorita cu un tip care mergea mult cu bicicleta, cu un copil dragut. Stiam ca e scriitoare, dar nu citisem nimic de ea. Cind am ajuns studenta in Bucuresti am sunat-o la redactie, era jurnalista pe atunci. Nu ne-am mai intilnit, dar mi-a placut ca m-a tinut minte. Ei, eram si eu acolo, o cinefila si atit…

Dupa multi ani, am dat intr-un anticariat de Tara brinzei. Ea plecase deja din tara, stiam de la ceva colegi comuni. Am citit cartea, asa, pe nerasuflate, din intimplare, intr-o perioada in care depresiile ma bintuiau. Clar, traiam in tara brinzei… Eram eu in cartea aia, si nu doar pentru ca sint fan brinza.

Stiti ce e brinza? Nu e brinzica scoapta (si scursa) de vaci. Nu e telemeaua sarata si elastica de vaca. Nu e brinza framintata de oaie, facuta dupa o gramada de retete, toate avind, insa, in comun, casul de oaie. Este telemeaua de oaie. Onctuoasa, alba, de o culoare pe care eu o asociez in mod precis unui gust si unui miros. De un anume tip de alb cea sarata, de alt tip, cea iute.

Telemeaua de oi, brinza mea, este si ea de mai multe feluri. Intr-o vreme, culmea  rafinamentului era brinza de oi de Sibiu. Acum au aparut alte soiuri. Eu am gasit soiul perfect: telemeaua Delaco. Stiu, o sa-mi spuneti, este doar o firma de distributie, nu de productie. Dar telemeaua Delaco IS the one: brinza mea preferata. E scumpa, e adevarat. O puteti gasi intre 180 de mii si 200 de mii (va sperie cifrele? Atunci intre 18 si 20 de lei noi pe kil. Cite kile va puteti lua din salariul pe o luna? Eu doar 40, are grija papa Adrian Sirbu sa nu ma ingras prea mult, cu salariul de 40 de kile de brinza pe care-l am…), depinde de unde o cumperi: Kaufland, real, Billa…

Dar eu am gasit-o azi, la 89 de mii kilu! Nici elasticu’ ala de telemea de vaca nu mai costa atit!!! Am luat doua kile, si as fi luat mai mult, daca bunul simt nu m-ar fi impiedicat. Cica au stocuri mari. Norocu’ meu.

Lasă un răspuns

